Rozcestník lekcí pro prevenci
Audiovizuální lekce jsou koncipovány tak, aby přispěly k otevření citlivých témat a podporovaly diskusi a reflexi vlastních emocí. Hlavním nástrojem v tomto procesu je příběh – každý se tak svým vlastním způsobem může identifikovat s postavami z filmu. To pomáhá člověku přirozeně budovat vlastní postoje, utvářet hodnoty, tříbit názory i vstoupit do diskuse s ostatními a sdílet různorodé pocity nejen z filmu. Díky tomu mohou žáci a žákyně mluvit o svých zkušenostech nepřímo (často právě prostřednictvím prožitku ze zhlédnutého příběhu), což usnadňuje komunikaci a reflektování vlastních postojů.
Lekce v tomto Rozcestníku jsou zde rozděleny do kategorií podle druhu rizikového chování nebo tématu. V rámci kategorie jsou pak lekce seřazeny dle doporučeného věku. Lekce vždy obsahují audiovizuální materiál a na něj přímo navazující doporučené aktivity a informační texty. Kliknutím na tlačítko „plná verze lekce“ uvidíte podrobnou anotaci filmu a další materiály k němu.
Pokud s prací s audiovizuálními materiály ve výuce ještě nemáte zkušenosti, doporučujeme se seznámit s metodikou nebo zdarma absolvovat školení, které vám pomůže začít naše materiály pro prevenci efektivně využívat.