Doporučený věk
12—21 let
Tematický okruh
Mediální vzdělávání, Filmy pro veřejnost
Téma
Kovyho mediální ring, Filmy pro veřejnost, Umělá inteligence
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Komu je to ušito na míru?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- dovedou rozpoznat, komu bylo analyzované sdělení určeno
- znají rysy poplašných zpráv a zamýšlejí se nad jejich dopadem
- vědí, jak se mediální sdělení publikovaná na Facebooku šíří
AI jako mediální analytik
Aktivita s AI / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- umí zadávat prompty, komunikovat s AI chatbotem a kriticky hodnotit jeho odpovědi
- dokážou analyzovat mediální sdělení pomocí AI chatbota
- si uvědomují omezené možnosti chatbota a chápou nutnost zapojení kritického myšlení a ověřování informací z různých zdrojů
Jak se ptát – 5 klíčových otázek
Informační texty
- pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení
Tipy, jak na internetu nenaletět
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Češi v zajetí sociálních bublin
Projekt serveru Lidovky.cz, který na Facebooku mapoval, odkud v Česku konzumují zpravodajství sympatizanti jednotlivých politických stran a uskupení.
Příklady analýz podle 5 klíčových otázek
Podívejte se na příklady analýz podle metodiky "5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.
SvětMédií.info – web k mediální výchově
Web se věnuje široké šíři témat od role médií ve společnosti přes fungování mediálních organizací až po reklamu, síťová média nebo bezpečnost na internetu.