Doporučený věk
12—21 let
Tematický okruh
Mediální vzdělávání, Filmy pro veřejnost
Téma
Kovyho mediální ring, Filmy pro veřejnost, Umělá inteligence
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Láska a sex místo volebního programu?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- dovedou u konkrétního mediálního sdělení určit, čím se snaží upoutat naši pozornost
- poznávají konkrétní marketingové strategie
- chápou předvolební billboardy jako specifický typ reklamy
AI jako mediální analytik
Aktivita s AI / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- umí zadávat prompty, komunikovat s AI chatbotem a kriticky hodnotit jeho odpovědi
- dokážou analyzovat mediální sdělení pomocí AI chatbota
- si uvědomují omezené možnosti chatbota a chápou nutnost zapojení kritického myšlení a ověřování informací z různých zdrojů
Jak se ptát – 5 klíčových otázek
Informační texty
- pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení
Tipy, jak na internetu nenaletět
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Kouzelná moc titulku
Rolí titulků je přilákat čtenáře, jsou tedy výkladními skříněmi článků. Jejich podoba často rozhoduje o tom, zda si článek přečteme, či nikoliv.
Přesvědčovací strategie reklamy
Jaké prostředky reklama nejčastěji využívá? Co je product placement a skrytá reklama?
Příklady analýz podle 5 klíčových otázek
Podívejte se na příklady analýz podle metodiky "5 klíčových otázek" vypracované k různým typům mediálních sdělení.
SvětMédií.info – web k mediální výchově
Web se věnuje široké šíři témat od role médií ve společnosti přes fungování mediálních organizací až po reklamu, síťová média nebo bezpečnost na internetu.