Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Očima influencera
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- si uvědomují, jaký vliv mohou mít příspěvky influencerů na jejich sledující
- dokážou diskutovat a sdílet názory na téma oblíbení influenceři a jejich obsah
Já a sociální sítě
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- si uvědomují rozdílnosti sebeprezentace online a offline
- reflektují svůj vztah k sociálním sítím
- vědí, že sociální sítě do života přinášejí pozitiva i negativa
Posedlost lajky
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- si uvědomují, že lidé mohou vystupovat na internetu jinak než v reálném světě
- znají pozitivní i negativní aspekty sociálních sítí
- se zamýšlejí nad nebezpečím závislosti na sociálních sítích
Otázky a odpovědi
Informační texty
- Co jsou sociální sítě?
- Jaké příležitosti nabízejí?
- Jaká největší rizika na nich uživatelům hrozí?
- Co je to závislost na internetu?
Holka z Instagramu z pohledu filmové výchovy
Informační texty
- jak diskutovat o filmu
- posílení filmové gramotnosti žáků
- čeho si všimnout u filmu Holka z Instagramu
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Shortcut – malé příběhy, velká témata
Série materiálů k filmu, které vytvořily partnerské organizace v rámci mezinárodního projektu Shortcut.
Najdete zde:
- plány lekcí s doporučenými aktivitami
- kreativní cvičení
- filmové analýzy a otázky
Holka z Instagramu – filmový kvíz
Pracovní list připravený k vyplnění.
Žáci si mohou otestovat jak pozorně sledovali děj filmu a zaměří se film také z pohledu filmové výchovy.
Doprovodné a doporučené materiály
Kolik hodin stráví Češi na sociálních sítích?
Index, který každoročně mapuje, jak v Česku využíváme sociální sítě
Jak má na nebezpečí na internetu pro děti reagovat rodič?
Odborný kontext k hlavnímu tématu konference s názvem (Ne)bezpečí na síti, která byla pořádána organizací Člověk v tísni v roce 2017.
Skrytá reklama influencerů
Společnost Open Influence zjišťovala, jak uživatelé sociálních sítí vnímají příspěvky influencerů. Vnímají příspěvky influencerů jako reklamu?
Jaké sociální sítě jsou nejrozšířenější?
Kolik lidí na světě používá sociální sítě? Která je nejpoužívanější? A ve kterých zemích jsou nejrozšířenější? Přehledné statistiky o sociálních sítích.