Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Po čem touží moderní slečna (a nejen ona)
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+
- uvědomit si, jaký vliv mají média na formování životních cílů a priorit mladého člověka
- vědět, že časopisy a další média (nejen) pro mladé lidi jsou nástrojem reklamy
- naučit se vnímat mediální obsah kriticky
Čas na sex
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 15+
- si uvědomují, jaký vliv mají média na formování postojů a chování v oblasti sexu mladého člověka
- vnímají mediální obsah kriticky
Ideál krásy
Aktivita / 35 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- umějí rozlišit tzv. ideál krásy prezentovaný médii a skutečné představy a tužby ve vztahu k sobě a k potenciální/mu partnerce/partnerovi
- přemýšlí o ideálu krásy v průběhu historie
Chci být slyšet! Chci být vidět!
Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- si uvědomují způsob, jak funguje hudební průmysl zaměřený na dospívající
- chápou mechanismy a postupy, které tento průmysl používá
- přistupují kriticky k mediálnímu obsahu
Úvod do problematiky
Úvod do problematiky
- jak se orientovat ve světě médií a mediální výchovy
- jak správně porozumět mediálnímu sdělení
- na co se ptát
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
O vlivu reklamy na děti a mladistvé
On-line rozhovor s bohemistkou Hanou Srpovou na Respekt.cz
Demonstrativní atlas nelegální reklamy pro účely výuky na VŠ a SŠ
Specifika reklamy zaměřené na děti do 18 let s příklady na stránkách VŠE v Praze
Mýty a omyly ohledně poruch příjmu potravy
Brožura občanského sdružení Anabell
Estetické plastické operace u dětí a mladistvých
Článek Lenky Petrášová na iDNES.cz