Po čem holky touží

  • What a Girl Wants
  • Elizabeth Massie
  • Spojené státy
  • 2001
  • 33 min.
  • 12—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si, jaký vliv mají média na formování životních cílů a priorit mladého člověka
  2. vědět, že časopisy a další média (nejen) pro mladé lidi jsou nástrojem reklamy
  3. naučit se vnímat mediální obsah kriticky

Americký film přináší názory jedenácti dívek z odlišných sociálních a společenských vrstev ve věku od osmi do šestnácti let na mediální svět. Co si myslí mladé slečny o médiích a o způsobu, jakým ovlivňují jejich život? Dynamicky natočený snímek se zabývá jejich sny a touhami, tím, jak vnímají mediální obraz „krásné, sexy dívky“, co si myslí o pořadech propagujících různé diety a plastickou chirurgii či o reklamách na věci, které by „správným dívkám“ neměly chybět. Dívky také otevřeně hovoří o svých názorech na sexuální aspekt různých pořadů či videoklipů určených mladým.

Doporučený věk

12—21 let

Tematický okruh

Mediální vzdělávání

Téma

Reklama a marketing

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Po čem touží moderní slečna (a nejen ona)

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+

  • uvědomit si, jaký vliv mají média na formování životních cílů a priorit mladého člověka
  • vědět, že časopisy a další média (nejen) pro mladé lidi jsou nástrojem reklamy
  • naučit se vnímat mediální obsah kriticky

Čas na sex

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 15+

  • si uvědomují, jaký vliv mají média na formování postojů a chování v oblasti sexu mladého člověka
  • vnímají mediální obsah kriticky

Ideál krásy

Aktivita / 35 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • umějí rozlišit tzv. ideál krásy prezentovaný médii a skutečné představy a tužby ve vztahu k sobě a k potenciální/mu partnerce/partnerovi
  • přemýšlí o ideálu krásy v průběhu historie
     

Chci být slyšet! Chci být vidět!

Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 13+

Žáci:

  • si uvědomují způsob, jak funguje hudební průmysl zaměřený na dospívající
  • chápou mechanismy a postupy, které tento průmysl používá
  • přistupují kriticky k mediálnímu obsahu

Úvod do problematiky

Úvod do problematiky

  • jak se orientovat ve světě médií a mediální výchovy
  • jak správně porozumět mediálnímu sdělení
  • na co se ptát

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • fungování médií
  • mediální typy
  • sexuální témata

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Doprovodné a doporučené materiály

O vlivu reklamy na děti a mladistvé

On-line rozhovor s bohemistkou Hanou Srpovou na Respekt.cz

Demonstrativní atlas nelegální reklamy pro účely výuky na VŠ a SŠ

Specifika reklamy zaměřené na děti do 18 let s příklady na stránkách VŠE v Praze

Mýty a omyly ohledně poruch příjmu potravy

Brožura občanského sdružení Anabell

Estetické plastické operace u dětí a mladistvých

Článek Lenky Petrášová na iDNES.cz

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.