Kde si máme hrát?

  • Ta Paidia Den Paizei
  • Angeli Andrikopoulou, Argyris Tsepelikas
  • Řecko
  • 2010
  • 22 min.
  • titulky
  • 10—15 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. vzbudit zájem žáků o místo, kde žijí
  2. umět formulovat své názory, myšlenky a vhodně argumentovat
  3. posílit občanskou participaci
  4. získat informace o fungování komunální politiky a správě veřejných prostor

Skupinka dětí, bydlících ve stejné čtvrti v jednom řeckém městě, miluje fotbal. Každý den po škole si kopají s míčem před domem, což ale nelibě nesou sousedé, a pravidelně je vyhánějí. Kam ale mají jít, když v blízkém okolí není žádné hřiště? „Každé dítě má právo si hrát, musíme se svého práva dovolat,“ rozhodnou se jednoho dne tři z nich. Alexandra, Vlad a Chrysa se vypraví za starostou města s žádostí o vybudování dětského hřiště na místě zarostlého a nevyužívaného plácku. Postupně ale zjišťují, že podání podobné žádosti není zdaleka tak jednoduché. Přesto se nevzdávají a podstupují všechny nutné kroky. Podaří se jim nakonec po ročním snažení dosáhnout jejich cíle?

Doporučený věk

10—15 let

Tematický okruh

Občanská angažovanost

Téma

Aktivní občanství

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

A co děti, mají si kde hrát?

Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • mají zájem o místo, kde žijí
  • mají informace o správě veřejných prostor
  • umějí ovlivnit využití veřejného prostoru

Žádost

Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 10+

Žáci:

  • znají pojmy občanská společnost a participace
  • znají základy fungování komunální politiky

Úhel pohledu

Aktivita / 75 min. / doporučený věk: 12+

Žáci:

  • se blíže zajímají o místo, kde žijí
  • umějí formulovat své názory, myšlenky a vhodně argumentovat
  • znají principy fungování místní samosprávy

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • dětská práva a povinnosti
  • možnosti participace žáků
  • činnost místních samospráv
  • politický systém v Řecku
  • financování dětských hřišť

Příběh mojí rodiny

Propojte díky vzpomínkám svět dětí, (pra)rodičů a školy. Projekt přibližuje dětem nedávnou minulost a rodinné příběhy prostřednictvím rozhovorů a aktivit se staršími příbuznými.

Souhrnné informace, aktivity do hodin, další doporučené filmy, tipy a příklady dobré praxe najdete v příručce Příběh mojí rodiny

Aktivita k této lekci:

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Doprovodné a doporučené materiály

Publikace Kdo jiný?

praktické návody pro zapojení do veřejného dění , příklady začlenění projektu do výuky

Zapojte i svoje žáky. Kdo jiný?

Metodika pro pedagogy s inspiracemi a návody, jak u žáků probudit větší zájem o dění ve společnosti

Co bychom měli změnit v naší obci

Můžete využít materiály, které pro vyučující připravil spolek Oživení.

Slovník pojmů k výchově k demokratickému občanství

Materiál Rady Evropy vysvětlující pojmy, které se váží k výchově k demokratickému občanství

Dokument Veselá vesnice

reportáž o činnosti cestovatele, který se vrátil zpět do své obce a věnujeme se jejímu rozvoji

Zapojme se

pracovní sešit s praktickými informacemi (právo na informace, účast veřejnosti)

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Kamarádi vzdělání
Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.