Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Uprchlíci a my
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 15+
Žáci:
- umějí pracovat s textem
- dokážou odhalit manipulativní argumentaci
- dovedou kriticky zhodnotit danou problematiku
Na které straně stojíš?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- si uvědomují své postoje k problematice emigrace
- umějí formulovat, obhájit, případě korigovat své názory
- dokážou kriticky myslet a racionálně argumentovat
Změna začíná u nás
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- si uvědomují, že chceme-li něco změnit, je dobré začít u sebe
- vědí, že změnu mohou přinést malé akce ve vlastním okolí
- umějí hledat způsoby realizace pomoci
Slavní emigranti
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 15+
Žáci:
- znají slavné české a světové emigranty
- si uvědomují čtyři velké vlny emigrace v české historii
- chápou emigraci jako důsledek dějinných událostí
Kolik je u nás azylantů?
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 15+
Žáci:
- znají rozdíl mezi azylantem a žadatelem o azyl
- mají představu o počtech žadatelů o azyl v ČR
- mají představu o tom, odkud do ČR žadatelé o azyl přicházejí a proč
Otázky a odpovědi
Informační texty
- uprchlictví a imigrace
- důsledky migrace
- ekonomická situace v České republice
Mluvme o migraci
- užitečné informace k tématu migrace ve škole
- záznam ze semináře Mluvme o migraci
- rady a doporučení jak diskutovat
- mýty a fakta
- výstupy z diskuzí s odborníky
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- práce s textem a pojmy týkající se migrace
- reflexe metodou I.N.S.E.R.T.
- hledání způsobů, jak pomoct svému okolí
Výuka na dálku – angličtina
Aktivita pro online výuku
- procvičování slovní zásoby k problematice migrace
- formulování názoru a ověřování porozumění filmu
- úvaha nad tím, jak pomoci svému okolí – využití podmiňovacího způsobu
Doprovodné a doporučené materiály
Bristol Bike Project
Webové stránky projektu
Kola pro Afriku
Webové stránky projektu zaměřeného na dárcovství jízdních kol pro děti v Africe
Bristol Bike Project probíhá i po 11 letech
Video (Aj) ukazující, jak v současné době projekt probíhá
Zapojte i svoje žáky. Kdo jiný?
Metodika pro pedagogy s inspiracemi a návody, jak u žáků probudit větší zájem o dění ve společnosti
Sdružení META
Sdružení pro příležitosti mladých migrantů
Kdo jiný? Příklady dobré praxe II.
Příklady a ukázky aktivit žáků a studentů, kteří se rozhodli přispět k řešení problémů
Cíle udržitelného rozvoje (SDGs)
10. Cíl udržitelného rozvoje zformulovaný členskými státy OSN, týkající se snižování nerovnosti uvnitř zemí i mezi nimi
Člověk v tísni: Mýty a fakta o uprchlících
Často kladené dotazy o uprchlících a migraci
UNHCR v ČR
Webový portál úřadu OSN pro uprchlíky
Mezinárodní organizace pro migraci
Webové stránky Mezinárodní organizace pro migraci
Encyklopedie migrace
Vzdělávací projekt organizace Online encyklopedie migrace, který je vytvářen v úzké spolupráci s Karlovou Univerzitou v Praze a dalšími evropskými univerzitami.
Proč a jak v Česku lépe vzdělávat o světě
Informační materiál Českého fóra pro rozvojovou spolupráci o globálním vzdělávání v České republice.