Doporučený věk
12—17 let
Tematický okruh
Sociální problematika, Lidská práva, Globální vzdělávání, Filmová výchova
Téma
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Nejsi sám
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- zjišťují, co jim pomáhá zvládnout těžkou situaci
- zjišťují, že jednou z možností je sdílet své těžkosti s někým druhým
- si osvojují různé techniky aktivního naslouchání
Otázky a odpovědi
Informační texty
- linky důvěry
- profese operátorů
- mlčenlivost operátorů
- testovací hovory
- nejčastější problémy dětí
Využití lekce v třídnické hodině
- otevření tématu naslouchání druhému, zvládání těžkých situací, využití linky bezpečí
- vzájemné naslouchání, tolerance a respekt
- inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet
- zlepšení klimatu třídy
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- zamyšlení, co žákům pomáhá zvládnout těžké chvíle
- úvaha nad tím, proč s někým sdílet své pocity a jakou roli má naslouchání
- procvičování technik aktivního naslouchání
Shortcut – malé příběhy, velká témata
Série materiálů k filmu, které vytvořily partnerské organizace v rámci mezinárodního projektu Shortcut.
Najdete zde:
- plány lekcí s doporučenými aktivitami
- kreativní cvičení
- filmové analýzy a otázky
Doprovodné a doporučené materiály
Linka bezpečí
Bezplatná telefonická linka krizové pomoci pro děti a mladistvé
Fond ohrožených dětí
Pomoc ohroženým dětem
Spondea
Krizová linka Dětského krizového centra
Dětské krizové centrum
Linka důvěry Dětského krizového centra
Nadace Naše dítě
Pomoc dětem, které se ocitly v krizi a obtížných životních situacích
Spot Linky bezpečí – Nenechají mě
Klip upozorňující na problematiku šikany
Spot Linky bezpečí – Sebevražedné myšlenky
Klip varující před problémy mladých lidí.
Lekce vznikla za podpory: