Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Co vím o Afghánistánu
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- se zamyslí nad svými představami o Afghánistánu a nad tím, čím jsou ovlivněny
- seznamují se s rozmanitostí afghánské kultury, historickými a geopolitickými souvislostmi
- přemýšlejí o tom, proč je dobré zajímat se o dění v zemích a regionech, které považujeme za vzdálené
Co máme společné?
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- se seznamují s afghánskou kulturou, historickými a geopolitickými souvislostmi
- si uvědomují rozdíly a podobnosti mezi kulturami
- se zamýšlejí nad odpovědností o svět kolem nás a nad významem pomoci
Otázky a odpovědi
Informační texty
- moderní historie Afghánistánu
- postavení Tálibánu ve společnosti
- přístup ke vzdělání a podmínky pro život
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Člověk v tísni: humanitární pomoc a rozvoj pro Afghánistán
Humanitární a rozvojové programy společnosti Člověk v tísni v Afghánistánu.
Přání pro Afghánistán (ENG)
Desetidílný podcast BBC přináší rozhovory s 10 Afghánci o přáních a obavách ohledně budoucnosti jejich země.
Cíle udržitelného rozvoje (SDGs)
16. cíl udržitelného rozvoje zformulovaný členskými státy OSN, týkající se podpory mírové a inkluzivní společnosti pro udržitelný rozvoj
Lidská práva v Afghánistánu
Monitorování lidských práv v Afghánistánu organizací Amnesty International.
Human Rights Watch (ENG)
Lidská práva v Afghánistánu.