Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Zpravodajské hodnoty
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 11+
Žáci:
- se seznámí s některými zpravodajskými hodnotami
- posoudí vybrané zprávy ve vztahu k použitým zpravodajským hodnotám
- si uvědomí některé aspekty vzniku zpravodajství a práce novinářů
Já celebrita
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 11+
Žáci:
- se zamýšlejí nad funkcí bulvárních médií
- si uvědomují praktiky bulvárních médií – vytváření titulků a textu
- kriticky přistupují k mediálnímu obsahu
Otázky a odpovědi
Informační texty
- zpravodajství
- mediální sdělení
- zásady novinářské práce
- objektivita zpráv
Kvíz
Pracovní list v podobě kvízu připravený k vyplnění.
Žáci:
- otestují si, jak pozorně sledovali děj filmu
- zopakují si informace o tématu zpravodajství
List pro vyučující - správné odpovědi
Metodický list pro vyučující ke kvízu se správnými odpověďmi
Jak se ptát – 5 klíčových otázek
Informační texty
- pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení
Tipy, jak na internetu nenaletět
Informační texty
Osm tipů, jak odhalit neseriózní informaci a nesdílet ji dál.
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Etický kodex novinářů
Jakými etickými pravidly se řídí práce novinářů v ČR? Syndikát novinářů vytvořil etický kodex.
MediaRating Nadačního fondu nezávislé žurnalistiky
Nezávislé hodnocení důvěryhodnosti českých médií na základě dodržování základních novinářských norem.
Mediální rady
Mediální rady – Rada České televize, Rada Českého rozhlasu, Rada České tiskové kanceláře – mají důležitou roli v kontrole činnosti médií veřejné služby. Jak pracují, kdo v nich zasedá?
Newsroom ČT24
Česká televize nabízí na ČT24 každý týden krátký pořad Newsroom, který se věnuje aktuálnímu mediálnímu dění.