Asif Hasan / Velká Británie / 2012 / 58 min.
TÉMA: Šikana, Sociální sítě
LEKCE
CÍLE LEKCE:
- identifikovat projevy šikany na internetu
- uvědomit si rizika chování v kyberprostoru a důležitost ochrany soukromí
- mít k dispozici základní pravidla pro bezpečné užívání kyberprostoru
AKTIVITY:
Kyberprostor jako náměstí – 30 minut, 13+
Prostřednictvím aktivity si žáci uvědomí důležitost ochrany soukromí (nejen) na internetu.
Kyberšikana ve statistických datech – 45 minut, 14+
Aktivita spočívá v práci se statistickými údaji z výsledků výzkumu kyberšikany. Úkoly v pracovním listu jsou zaměřeny na rozvoj funkční gramotnosti a porozumění grafům.
PROJEKTY:
Prevence šikany na internetu – 135 minut (včetně projekce) + samostatná práce žáků, 14+
Prostřednictvím projektu žáci hledají způsob, jak prevenci v oblasti šikany na internetu uchopit a jak informovat spolužáky o rizicích, která kyberprostor v oblasti šikany vytváří.
Projekt proti kyberšikaně – 90 minut, 13+
Pomocí projektu se žáci seznamují s jedním z virtuálních fenoménů dneška, jakým je kyberšikana. Učí žáky tento jev včas rozpoznat a umět mu čelit.
INFORMAČNÍ TEXTY:
Otázky a odpovědi (formy kyberšikany, trolling a jeho projevy, krádež identity, obrana proti kyberšikaně)
Zavřít