Komenský by promítal

  • Jak pracovat s audiovizuálními materiály
  • Tomáš Potočný
  • Česká republika
  • 2012
  • 26 min.
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. osvojit si postupy, jak pracovat s audiovizuálními materiály
  2. získat motivaci pro využití filmu ve výuce
  3. seznámit se s tipy a doporučeními od zkušených vyučujících

Dokumentární filmy a sociální spoty jsou stále častěji využívané metodické pomůcky ve vyučování. Dokážou v žácích vzbudit velmi silné emoce, a tím i zájem o probírané téma. Jaké jsou zkušenosti pedagogů, kteří audiovizuální materiály ve svých hodinách dlouhodobě využívají? Co se jim osvědčilo a na jaká případná úskalí upozorňují? Jaká doporučení mají pro ostatní? Na to všechno hledá odpověď snímek I Komenský by promítal. Vedle rad a doporučení od učitelů se v něm dozvíte, jak předejít případným technickým komplikacím, jako jsou problémy se zvukem či obrazem apod. Film je proložen ukázkami z filmů, prací žáků v hodině i jejich názory na využití audiovizuálních pomůcek ve výuce.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Základy dokumentárního filmu

Informační texty

  • orientace v základních teoretických i technických pojmech a aspektech dokumentárního filmu

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

Partneři lekce

Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.