Nejčastější dotazy

  1. Kdo se může zúčastnit projektu Kdo jiný?
  2. Jaké je téma aktuálního ročníku?
  3. Co studenti a studentky účastí v projektu získají?
  4. Co všechno je pro účastníky a účastnice projektu zajištěno?
  5. Co se od účastníků a účastnic projektu očekává?
  6. Co se očekává od zapojených vyučujících?
  7. Jak začlenit Kdo jiný? do výuky?
  8. Co vyučující vzkazují těm, kteří budou s nějakým projektem začínat?

1. Kdo se může zúčastnit projektu Kdo jiný?

Projekt Kdo jiný? je v aktuálním ročníku určen pro středoškoláky a středoškolačky a žáky a žákyně druhého stupně ZŠ. Vzdělávacího programu se mohou zúčastnit týmy  v počtu 1-5 studentů či studentek. Jste-li větší tým, např. školní parlament či spolek, můžete vyslat zástupce. Každý tým doprovází 1 vyučující.

2. Jaké je téma aktuálního ročníku?

Vnímáme, že téma klimatické změny a jejích dopadů je pro mladé lidi velmi palčivé. Chceme proto v letošním roce podpořit zejména projekty zaměřené tímto směrem, dále nápady spojené s udržitelným životním stylem, ochranou životního prostředí nebo zodpovědným spotřebitelským chováním.

3. Co studenti a studentky účastí v projektu získají?

Studenti a studentky účastí v projektu Kdo jiný? :

  • rozvinou komunikační dovednosti,
  • posílí své sebevědomí,
  • budou mít praktickou zkušenost s fungováním úřadů a organizací,
  • zlepší svou schopnost projektově plánovat,
  • vyzkouší si v praxi týmovou spolupráci,
  • navážou nová přátelství.

4. Co všechno je v rámci projektu zajištěno?

Účast na projektu je zcela zdarma. Pro účastníky a účastnice zajistíme:

  • 2 víkendová intenzivní víkendy plné inspirace a workshopů,
  • 1 online setkání,
  • mentoring & konzultace s odborníky,
  • ​občerstvení, 
  • ubytování a cestovné na setkání mimo Prahu nebo pro mimopražské.

Pro vyučující navíc zajistíme také:

  • metodickou podporu a materiály.

5. Co se od účastníků a účastnic projektu očekává?

Přestože je účast na projektu zdarma, očekáváme od studentů a studentek zodpovědný přístup.

Nezbytné je:

  • zúčastnit se všech setkání,
  • mít zájem o své okolí a realizaci vlastního projektu,
  • mít ochotu pracovat na projektu i mimo organizovaná setkání,
  • mít souhlas rodičů / zákonného zástupce s účastí na setkáních (pro účastníky a účastnice mladší 18 let).

6. Co se očekává od zapojených vyučujících?

Pro studenty a studentky připravíme jedinečnou nabídku workshopů, díky kterým budou mít možnost rozvinout řadu kompetencí pro realizaci vlastních projektů. Roli doprovázejících vyučujících vnímáme nicméně jako zásadní. Díky vaší podpoře studenti a studentky neztratí motivaci ani v období mezi setkáními. Prostor, který projektům dáte ve výuce nebo mimo ni, necháváme na vás. Víme, že jste velmi vytížení svými povinnostmi, ale prosíme minimálně o následující zapojení:

  • registrace týmů,
  • motivování studentů a studentek v období mezi setkáními,
  • sepsání krátké závěrečné zprávy o zapojení do projektu (tato aktivita je honorovaná).

7. Jak začlenit Kdo jiný? do výuky?

Týmové projekty Kdo jiný? je možné zařadit do vyučování různými způsoby - od začlenění aktivit do existujících předmětů nebo oborů až po vytvoření volitelného předmětu či zájmového kroužku. Více informací a tipů najdete v metodické příručce projektu. Stáhnout si také můžete ukázku půlročního tematického plánu.

8. Co vyučující vzkazují těm, kteří budou s nějakým projektem začínat?

„Jděte do toho! I jeden zapálený žák za to stojí... Nějaká jiskra z něj zase odlétne dál...“ 
(Ilona Horáčková, Střední průmyslová škola sdělovací techniky, Praha)

„Připravte se na to, že nebude vše probíhat hladce, abyste pak nebyli neúspěchy zaskočeni. Dobrou zprávou je, že i při neúspěchu většinou přijde nějaká podpora (někdy i ze strany, ze které byste to nečekali).“
(Šárka Coufalíková, Gymnázium Jana Nerudy, Praha)

„Nebojte se začátků, ani reakcí svého okolí a jděte naplno za svým cílem. Určitě vám někdo pomůže.“
(Štěpánka Marková, Gymnázium Čakovice, Praha)

„Nenechte se odradit dílčími počátečními neúspěchy a někdy i dlouhými rozjezdy. Věnujte pozornost tématu, zdůvodňujte si ho. Nezapomeňte na počáteční optimismus.“
(Eva Wolfová, Základní škola Brána jazyků s rozšířenou výukou matematiky, Praha)

 

 

Partneři

Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.