Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Já a moji prarodiče
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 8+
Žáci:
- si upevní pozitivní vztahy s prarodiči a seniory obecně
- pochopí význam starší generace pro mladší generaci
- rozvinou svou empatii vůči druhým
Oskar a růžová paní
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 11+
Žáci:
- vnímají téma smrti a umírání jako přirozenou součást života
- pochopí, že mlčení o tom, co nás trápí a z čeho máme strach, může způsobit velká nedorozumění
- poznají, že odvaha mluvit o nepříjemných věcech nebo o těch, kterých se bojíme, může přinést velkou úlevu
Chci tě potěšit
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 8+
Žáci:
- umí shromažďovat prameny k rodinné historii
- dokáží shromážděné materiály třídit, analyzovat a zjišťovat další informace v kruhu rodiny
- umí prezentovat svůj výstup ostatním skupinám ve třídě
Otázky a odpovědi
Informační texty
- jak se lidé vyrovnávají se zármutkem
- proč je důležité o tématu smrti mluvit
- co seniory nejvíce trápí ve stáří
Využití lekce v třídnické hodině
- otevření tématu vztahu k prarodičům, konečnosti, smrti
- vzájemné naslouchání, tolerance a respekt
- inspirativní metody, jak sebe a žáky rozvíjet
- zlepšení klimatu třídy
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- porozumění role a významu starší generace pro mladší generaci
- reflexe filmu pomocí metody R.A.F.T.
- shromažďování pramenů k rodinné historii
Lekce vznikla za podpory: