Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Film jako stavebnice
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+
Aktivita vede žáky k osvojení přístupu k filmům jako k uměleckým dílům. Pomocí pracovního listu se žáci učí
vyhledávat základní informace o filmu a zamýšlí se nad výrazovými prostředky, které jsou ve filmu používány.
Žáci přemýšlí o záměrech tvůrců filmu a v diskusi vyjádří vlastní zážitky z projekce filmu.
Čarodějův učeň Karel Zeman
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 12+
Cílem aktivity je přiblížit žákům život a tvorbu Karla Zemana. Prostřednictvím pracovních listů žáci
ve skupinách postupně vytvářejí jeho celkový profil. Závěrečná reflexe aktivity vede žáky k zamyšlení nad
vlastnostmi Karla Zemana, které nás mohou inspirovat, a k uvědomení jejich vlastních zájmů.
Vynález naděje
Projekt / 4 x 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci se prostřednictvím projektu seznámí s tvorbou a životem režiséra Karla Zemana. Prací s informačními
texty a s fotografiemi z filmu se naučí rozeznávat typy filmových záběrů. V závěru projektu vytvoří vlastní
krátký příběh inspirovaný dílem Karla Zemana a vyzkouší si jednoduchou animaci metodou flipbook.
Otázky a odpovědi
Informační texty
- co je animace, jaké jsou její druhy?
- jak se animace vyvíjela? jaké druhy animace se dnes nejčastěji používají?
- jaké bylo postavení české animace ve světě v minulosti a jaké je dnes?
- kdo byl Karel Zeman, čím byl významný?
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci: