Vojta Lavička: Nahoru a dolů

  • Vojta Lavička: Nahoru a dolů
  • Helena Třeštíková
  • Česká republika
  • 2003
  • 80 min.
  • 14—21 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si postoje většinové společnosti k romské menšině
  2. vcítit se do role člověka, který je zatracován
  3. poznat život romských hudebníků

Časosběrný dokument režisérky Heleny Třeštíkové představuje uplynulých šestnáct let v životě romského hudebníka, novináře a aktivisty Vojty Lavičky. Za tu dobu prošel mnoha vzestupy i pády v pracovním i osobním životě. Nejvíc zazářil v letech, kdy působil se skupinou Gipsy.cz, šťastnější byl ale v mnohem méně úspěšných hudebních uskupeních a rád hraje i se svým synem. Jako červená nit se celým snímkem táhnou úvahy Vojty Lavičky o romské identitě. Jak skloubit hrdost na svůj romský původ s nesouhlasem s tím, jak někteří Romové žijí? Proč odcházet do zahraničí jako mnozí další, když se tady cítím doma? A jak mohu zatracovat ty, kteří odešli, když vidím, jak pohrdavě se na nás většina Čechů dívá?

Doporučený věk

14—21 let

Tematický okruh

Lidská práva

Téma

Rasismus

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Publikace Kdo jiný?

Informační texty

  • praktické návody pro zapojení do veřejného dění
  • praktické příklady začlenění projektu do výuky

Základy dokumentárního filmu

Informační texty

  • orientace v základních teoretických i technických pojmech a aspektech dokumentárního filmu

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Partneři lekce

Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.