Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Když smích bolí
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 10+
Žáci:
- dokážou se vcítit do pocitů člověka, kterému se druzí smějí
- uvědomují si předsudky ve společnosti, na základě kterých jsou oběti vysmívány
Co udělám já?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- dokážou se vcítit do situace člověka, který je terčem posměchu
- umějí formulovat argumenty
- uvědomují si vlastní postoje a hodnoty
Proti strachu?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- uvědomují si, že strach je v mnoha případech velmi limitující emocí
- jsou si vědomi vlastního strachu a obav i možností, jak jim čelit
Otázky a odpovědi
Informační texty
- rozhovor s režisérem
- definice šikany, co je a není šikanování
- co může dělat dítě v případě šikany
Základy filmové řeči
Aktivity, které směřují žáky k
- vnímání jednotlivých záběrů filmu
- osvojení si jednotlivých prvků výstavby dramatu
- uvědomění si pravidel pro vyprávění
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
NaFilm
Národní filmové muzeum
Základy dokumentárního filmu
V publikaci se dozvíte, jaké jsou druhy dokumentárního filmu, jeho stručnou historii v Čechách a ve světě, informace o natáčení, zpracování a distribuci filmů.