


Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Kde se berou konflikty?
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 15+
Žáci:
- umějí analyzovat informace ze zhlédnutého filmu
- dokážou interpretovat text a kriticky jej zhodnotit
Násilí kolem nás
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 14+
Žáci:
- si uvědomují, že každý z nás se může stát nejen obětí násilí, ale i jeho původcem
- mají konstruktivní dovednosti, jak přistupovat k násilí
Uvažujeme stejně?
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 17+
Žáci:
- umějí analyzovat a interpretovat grafické výstupy ze sociologických šetření
- dokážou kriticky zhodnotit získané informace z pohledu různých skupin obyvatelstva
Barevné vidění světa
Aktivita / 90 min. / doporučený věk: 15+
Žáci:
- dokážou kriticky zhodnotit získané informace z pohledu různých zájmových skupin obyvatelstva
Otázky a odpovědi, úvod do problematiky
Informační texty
- Sudety a sudetští Němci, odsun po 2. světové válce
- historie Romů v českém pohraničí
- napětí ve Šluknovském výběžku
- problematika sociálně vyloučených lokalit
- tradice a zvyka romské komunity
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Programy sociální integrace
Informace o programech Člověka v tísni
Romea.cz
Zpravodajský server
Šluknovsko
Informace o lokalitě z hlediska Agentury pro sociální začleňování.
Dotazníkové šetření Kdo jiný?
Výsledky srovnávacího šetření Člověka v tísni mezi studenty středních škol