Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Do školy
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 10+
Žáci:
- mají povědomí o překážkách ve vzdělávání dětí v rozvojových zemích
- rozvíjejí svoji empatii
Souvislosti
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- si uvědomují překážky ve vzdělávání dětí v rozvojových zemích
- dokážou definovat problém zachycený v dokumentu
- umějí naslouchat názorům druhých
Seznamte se, prosím
Aktivita / 35 min. / doporučený věk: 11+
Žáci:
- znají základní geografické, kulturní, politické a demografické informace o Afghánistánu
- přemýšlejí o situaci dětí v Afghánistánu
Vzdělání pro rozvoj
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 14+
Žáci:
- znají kritéria, podle kterých se rozlišují státy na zhroucené, rozvojové a vyspělé
- si uvědomují kulturní odlišnosti
Otázky a odpovědi
Informační texty
- novodobá historie Afghánistánu
- Tálibán
- školní docházka v Afghánistánu
- postavení žen v afghánské společnosti
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Člověk v tísni: humanitární pomoc a rozvoj pro Afghánistán
Popis probíhajících programů společnosti Člověk v tísni v Afghánistánu
Cíle udržitelného rozvoje (SDGs)
4. Cíl udržitelného rozvoje zformulovaný členskými státy OSN, týkající se rovného přístupu k inkluzivnímu a kvalitnímu vzdělání pro všechny
Respekt nebolí: Lidská práva a vzdělání
Vzdělávací projekt společnosti Člověk v tísni zaměřený na problematiku lidských práv
Globální rozvojové vzdělávání
Webový portál pro sdílení materiálů pro výuku globálního rozvojového vzdělávání
Proč a jak v Česku lépe vzdělávat o světě
Informační materiál Českého fóra pro rozvojovou spolupráci o globálním vzdělávání v České republice.