Jak to chodí na Zemi

  • What on Earth?
  • Kaj Pindal
  • Kanada
  • 1966
  • 7 min.
  • 8—12 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. uvědomit si dopady automobilové dopravy na životní prostředí a na lidský život obecně
  2. přemýšlet o svých dopravních návycích
  3. zajímat se o dopravní možnosti ve své obci

Marťanské zpravodajství přináší první exkluzivní záběry z nově objevené planety Země. Už teď je jasné, že tamější atmosféra je zamořená kyslíkem, ale největší zpráva je: na Zemi existuje život! Od zdejších obyvatel se mají Marťané co učit. Jsou to dokonalé bytosti pohybující se vysokou rychlostí. O jejich disciplinovanosti svědčí například to, s jakou elegancí se dokážou pohybovat v dlouhých řadách. Navíc jsou velmi činorodí, celý den jsou stále v pohybu. Nepodceňují  ale ani společenský život. Rádi se druží a oddávají se tanci. Dalším jejich výrazným rysem je vzdělanost. Cesty, po kterých se pohybují, jsou lemovány cedulemi s šifrovanými informacemi – vzdělání je prostě všude. Je k nevíře, že takhle vysoce vyvinutá civilizace si neumí poradit s parazity, kteří v tělech těchto tvorů přebývají. Že stále nevíte, o kom je řeč? Nápaditý animovaný snímek, poukazující s vtipem a nadhledem na lidskou závislost na automobilové dopravě, je aktuální i téměř půlstoletí po svém vzniku.

Doporučený věk

8—12 let

Tematický okruh

Životní prostředí

Téma

Doprava

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Co na to naše planeta?

Aktivita / 30–45 min. / doporučený věk: 8+

Žáci:

  • si uvědomují trend zrychlujícího znečišťování Země vlivem činnosti člověka
  • chápou pojmy dvojnásobek a plocha

 

Jak nás vidí Marťani?

Aktivita / 25 min. (+ dlouhodobá samostatná práce žáků) / doporučený věk: 9+

Žáci:

  • si uvědomují své dopravní návyky
  • znají způsoby přepravy šetrné k životnímu prostředí

Bezpečně a šetrně do školy

Projekt / několik dnů, popřípadě týdnů / doporučený věk: 9+

Žáci:

  • umějí řešit reálné situace, komunikovat s veřejnou správou
  • se zajímají o dopravní podmínky ve své obci

 

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • ekologicky ne/šetrné způsoby dopravy
  • automobilismus
  • cyklodoprava
  • cyklostezky

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Doprovodné a doporučené materiály

Školní plán mobility

Dlouhodobý plán, jak bezpečně dopravovat děti do školy a ze školy šetrně.

Užívání jízdních kol při cestě do školy

Jak zajistit povolení a ošetřit bezpečnost a odpovědnost při umístění kol do stojanu?

Strategie rozvoje pěší dopravy

Snaha organizace Pražské matky o bezpečnou cestu dětí do školy.

Portál o silniční bezpečnosti dětí

Výukový portál firmy Škoda. Dítě se naučí základní prvky bezpečného pohybu na silnici.

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Tato lekce vznikla v rámci projektu: Praktická podpora Environmentální výchovy s využitím audiovizuálních prostředků

Číslo projektu: CZ.1.07/1.1.00/08.0049

Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.