Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Co za to stojí
Aktivita / 20 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- si uvědomují podstatné hodnoty a přemýšlejí nad ne/potřebou materiálních věcí
- cítí zodpovědnost za to, jak žijí
Tak jedem
Aktivita / 2x 45 min. / doporučený věk: 12+
Žáci:
- si uvědomují, jak nepříjemné je nést negativní důsledky cizí činnosti
- chápou rozdíl mezi konzumním a šetrným chováním a jejich dopady
Moje ekologická stopa
Projekt / 3x 45 min. / doporučený věk: 14+
Žáci:
- umějí vypočítat a znají ekologickou stopu své domácnosti
- znají alternativy různých činností šetrnější vůči životnímu prostředí
Otázky a odpovědi
Informační texty
- globální změna klimatu, její příčiny a důsledky
- vliv člověka na globální oteplování
- podíl rozvinutých a rozvojových zemí na změně klimatu
- Kjótský protokol
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Produkce emisí v ČR
Článek o produkci emisí, o jejich stavu v roce 2005 a předpokládaném vývoji.
Emise v letecké dopravě
Problematika emisí v letecké dopravě a hledání alternativních zdrojů paliv.
Kalkulátor emisí
Zajímá Vás, kolik emisí bylo vypuštěno během Vašeho letu?
Skleníkový efekt
Podstata skleníkového efektu, zpracováno ČHMÚ.
Projekt - ekologická stopa
Projekt zrealizovaný na Střední škole technické v Mohelnici