DigiStories: Alex

  • Digistories: Alex
  • JSNS, Charles Games
  • 2023
  • 20 min.
  • 11—15 let
Audiovizuální lekce

Cíle lekce

  1. Budovat zdravé návyky využívání digitálních technologií 
  2. Uvědomovat si vliv pobytu online na psychickou pohodu 
  3. Posilovat seberegulaci při pohybu v online prostoru i při hraní počítačových her 

Alexovi je 13 let, má spoustu koníčků, rád hraje PC hry a tráví čas s kamarády, Lea je Alexova nejlepší kamarádka, je energická a zábavná. Alex a Lea spolu chodí do třídy, rádi se ale věnují společným koníčkům i mimo školu. Často si píší na sociálních sítích a společně také hrají svou oblíbenou online hru. Lea však postupně ztrácí kontrolu nad tím, kolik času hraním hry tráví, ponocuje a začíná zanedbávat své povinnosti i vztahy s blízkými. Vše se začíná odrážet také na její psychické pohodě. Jak se k tomu všemu postaví Alex? To už je na samotných hráčích hry DigiStories: Alex.

Výuková hra DigiStories: Alex je simulací interaktivní konverzace na sociální síti a umožňuje ve výuce otevřít téma zdravých návyků v digitálním prostředí. Formát výukové hry žáky vtáhne do děje a umožní jim pochopit problematiku prostřednictvím vlastního prožitku.

Výukové materiály

materiály označené zámkem vyžadují přihlášení

Když online svět přeroste přes hlavu

Aktivita / 45 minut / doporučený věk: 11 - 15

Žáci:

  • se seznámí s projevy problematického chování spjatého s užíváním digitálních technologií
  • přemýšlejí o důležitosti zdravých návyků v digitálním prostředí
  • uvažují o možnostech seberegulace v používání digitálních technologií

Otázky a odpovědi

Informační texty

  • co jsou zdravé návyky v digitálním světě
  • jak poznat problematické užívání technologií a jak poznat závislost
  • jaké další problémy souvisí s nadměrným pobytem v digitálním světě
  • jak pomoci, když se online svět vymkne kontrole

Metodická doporučení

Informační texty

  • návod, jak hrát hru
  • metodická doporučení pro hraní hry
  • charakteristika postav a příběh 

Jak na reflexi emocí po filmové projekci

Informační texty

  • proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
  • základní metody reflexe
  • od reflexe k diskuzi

📢NOVĚ: Učíme s filmem

  • tipy a doporučení
  • instruktážní videa
  • příručky
  • výukové plány

Přejít na lekci:

Doprovodné a doporučené materiály

Linka bezpečí

Linka bezpečí pomáhá dětem a mladým lidem, kteří se dostanou do náročné životní situace - a to včetně problémů vyplývajících z pobytu online

Online adiktologická poradna

Poradenství v oblasti závislostí

E-bezpečí

Projekt zaměřený na prevenci, vzdělávání, intervenci a osvětu spojenou s rizikovým chováním na internetu

Replug Me

Organizace zabývající se digitálním wellbeingem

Zobrazit více Zobrazit méně

Partneři lekce

Opravdu chcete zavřít toto okno?

Slavíme milion přehrání lekcí

 

Přečtěte si více
 

Děkujeme vám všem, kteří prostřednictvím našeho portálu přinášíte do tříd důležitá a mnohdy opomíjená témata. Které lekce jsou mezi TOP10? Jaká témata jsou nejoblíbenější? A co dalšího chystáme? Přečtěte si vše o milionu přehrání v našem článku.