Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Kontrarevoluční spiknutí
Aktivita / 60 min. / doporučený věk: 14 +
Žáci:
- aplikují pět klíčových otázek mediální gramotnosti (Kdo? Co? Komu? Jak? Proč?)
- rozumí významu pojmu „propaganda“ a „dezinformace“
- jsou schopni analyzovat nástroje politické propagandy
- uvědomují si typické znaky propagandistických nástrojů
Poledne
Aktivita / 55 min. / doporučený věk: 14 +
Žáci:
- rozumí symbolice protestu tzv. osmi statečných proti okupaci Československa
- uvědomují si zločinné metody umlčování disidentů v Sovětském svazu
- chápou hodnotu statečného odporu proti totalitní moci
- oceňují občanskou angažovanost a solidaritu v boji za svobodu a lidská práva
Otázky a odpovědi
Informační texty
- politická situace v Evropě v roce 1968
- nástroje sovětské propagandy k obhájení invaze
- disidentské hnutí v Rusku
- protest na Rudém náměstí
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Doprovodné a doporučené materiály
Rozhovor s autorem dokumentu
Autor dokumentu Jozef Pazderka hovoří o pořadu Invaze 1968. Ruský pohled.
Polemika: Historici o důvodech invaze v roce 1968
Pohled Daniela Povolného z Úřadu dokumentace a vyšetřování komunismu a Prokopa Tomka z Ústavu pro studium totalitních režimů.
Ticho - píseň pro Jana Palacha - 19. leden 1969
Dne 19. ledna 1969 zemřel na následky popálenin student Jan Palach. Jeho pohřeb se stal na dlouhá léta jedním z posledních projevů odporu proti sovětské okupaci.
Jan Palach
Webové stránky představují životní příběh studenta Filozofické fakulty Univerzity Karlovy v Praze Jana Palacha, který se 16. ledna 1969 zapálil na Václavském náměstí.