Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Komu patří ostrov?
Aktivita / 45 min / doporučený věk: 14+
Žáci:
- umějí popsat různé zásahy člověka do přírody a jejich dopady na životní prostředí
- dokážou kriticky zhodnotit zájmy různých stran v dokumentu Spor o vápenec
- se umí vcítit do situace obyvatel Gotlandu a diskutovat nad možnými řešeními
Návrat do minulosti
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 14+
Žáci:
- znají různé zásahy člověka do přírody a jejich dopady na životní prostředí
- si uvědomují, jak se za poslední roky změnilo životní prostředí v jejich okolí
- se zamýšlejí nad způsoby, jak je možné na změnu prostředí upozornit
Otázky a odpovědi
Informační texty
- Jaké suroviny se v České republice těží?
- Jaké má Česká republika ekologické problémy?
- Jak mohu jako jednotlivec přispět k ochraně
životního prostředí v mém okolí?
Spor o vápenec z pohledu filmové výchovy
Informační texty
- jak diskutovat o filmu
- posílení filmové gramotnosti žáků
- čeho si všimnout u filmu Spor o vápenec
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Distanční výuka
Aktivita pro online výuku
- úvaha o dopadech lidského chování na životní prostředí
- kritické zamyšlení nad konflikty mezi zájmovými skupinami ve filmu Spor o vápenec
- rozbor problému týkajícího se dolu Turów