






Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Novinové titulky jako živé zrcadlo doby
Aktivita / 30 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- se seznámí s proměnami poválečné atmosféry v Československu
- si vyzkouší práci s historickým materiálem a seznámí se s dobovým jazykem periodik
- se zamýšlejí nad deformací mezilidských vztahů v důsledku měnících se politických a společenských reálií
Otázky a odpovědi
Informační texty
- Ke které filmové generaci řadíme Vojtěcha Jasného?
- Měli filmoví hrdinové nějaké konkrétní předobrazy?
- Jak film přijali diváci?
Slovo historika
Informační texty
- vysvětlení dobového kontextu
- režisérův vztah k tématu
- úloha neherců ve filmu
- osud snímku za normalizace
Všichni dobří rodáci z pohledu filmové výchovy
Informační texty
- jak diskutovat o filmu
- posílení filmové gramotnosti žáků
- čeho si všimnout u filmu Všichni dobří rodáci
Pohled filmového historika
Informační texty
Přečtěte si, jak se na film Všichni dobří rodáci dívá filmová historička Briana Čechová.
📢NOVĚ: Učíme s filmem
- tipy a doporučení
- instruktážní videa
- příručky
- výukové plány
Přejít na lekci:
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi