Holka z Instagramu
Sociální sítě jsou pro žáky hlavním komunikačním prostředkem i zdrojem informací. Mohou sloužit také jako prostor k seberealizaci. Tato audiovizuální lekce představuje patnáctiletou Annegienne, která tráví většina volného času na Instagramu. Jaká jí přináší do života pozitiva a negativa?
OBSAH:
Annegienne velmi ráda fotí. Pořízené snímky upravuje na mobilu a nahrává na Instagram. Nadšení, talent i vytrvalost přispěly k tomu, že její účet sleduje více než 800 000 uživatelů. Annegienne to dělá radost, zároveň to na ni ale také vyvíjí tlak. Má pocit, že každé dva dny musí nahrát dobrou fotku, jinak o své fanoušky přijde. Díky své popularitě začíná dostávat také komerční nabídky a řeší dilema, jestli je přijmout.
K audiovizuální lekci jsou připraveny dvě aktivity, které můžete vyzkoušet ve třídě. V první z nich, s názvem Posedlost lajky se žáci ve skupinách zamýšlejí nad tím, jaká pozitiva a negativa Instagram Annegienne přináší. Pokládají si také otázku, kde leží hranice mezi obohacujícím využitím sociálních sítí a závislostí. V druhé aktivitě – Já a sociální sítě žáci vyplňují dotazník o tom, jak využívají sociální sítě a reflektují svůj vztah k nim. Součástí lekce je i informační text, který poskytuje vhled do problematiky, a text, který upozorňuje na to, co je na dokumentu zajímavého z filmového hlediska.