Doporučený věk
12—21 let
Tematický okruh
Mediální vzdělávání, Filmy pro veřejnost
Téma
Rizika kyberprostoru, Sociální sítě a internet, Filmy pro veřejnost
Výukové materiály
materiály označené zámkem vyžadují přihlášení
Co to s námi dělá?
Aktivita / 45 min. / doporučený věk: 13+
Žáci:
- uvědomují si, jaké pozitivní a negativní dopady může mít sledování různého druhu obsahu na TikToku
- vědí, jaký vliv může mít nadměrná konzumace obsahu na TikToku na psychickou pohodu jedince
- dokáží zreflektovat, jaký dopad má sledování videí na TikToku na jejich vlastní psychickou pohodu
Otázky a odpovědi
Informační texty
- možnost zneužití osobních dat na sociálních sítích
- návykovost TikToku
- internetové výzvy na sociálních sítích
Jak se ptát – 5 klíčových otázek
Informační texty
- pět klíčových otázek, které bychom si měli položit při čtení/sledování mediálního sdělení
Jak na reflexi emocí po filmové projekci
Informační texty
- proč je důležité pracovat po projekci s emocemi
- základní metody reflexe
- od reflexe k diskuzi
Jak pracovat s audiovizuálními materiály
- instruktážní film
- rady a doporučení
- manuál
- obecné aktivity
Doprovodné a doporučené materiály
Plakát Vykecávačka
Vyzkoušejte se žáky úkoly z plakátu zaměřené na problematiku digitální stopy, kterou zanecháváme na sociálních sítích, a možnosti jejího zneužití.
NÚKIB: Aplikace TikTok představuje bezpečnostní hrozbu
V březnu 2023 vydal NÚKIB varování před hrozbou v oblasti kybernetické bezpečnosti spočívající v instalaci a používání aplikace TikTok na vybraných zařízeních.
Nová taktika čínských manipulací na sociálních sítích
Článek o pokročilých strategiích ČLR při zneužívání západních sociálních sítí a platforem.
Censorship of TikTok (ENG)
Přehled, jaké krajiny, do jaké míry a z jakých důvodů zakázaly používání aplikace TikTok.
Digitální stopa: Příběh Báry
Osvětový komiks Národního úřadu pro kybernetickou a informační bezpečnost o sociálních sítích, digitální stopě, identitě a kyberšikaně pro žáky 5. až 7. třídy ZŠ.